onsdag den 16. februar 2011

Pink og orange


Pink og orange er to farver, man normalt ikke sætter helt op ad hinanden. Men for et par år siden faldt jeg over en silkepæon (muligvis 'Tom Eckhardt'), der simpelthen kaldte på en abrikos/orange ledsager. Mit valg faldt på den engelske rose 'Grace', for den havde jeg længe ønsket, men haft svært ved at finde en farvemæssigt god placering til. Omkring de to farverige planter har eg siden sat bl.a. en meget mørkbladet Sct. Hans Urt/Sedum og en gruppe af - ligeledes mørkløvet - sølvlys/Cimicifuga.

3 kommentarer:

  1. Det ser rigtigt dejligt ud :-) Jeg er selv til kontraster i bedene - eller i hvert fald at der er spil i farverne - og her på billedet er der både kontrast og tone-i-tone. Det ser rigtigt godt ud :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har det normalt lidt svært med pink og orange. Nu er pink og orange mange ting, og i den rigtige sammenhæng kan det være gudesmukt.

    SvarSlet
  3. HEj Marie - Louise,
    Så lige din kommentar på Clause D. blog og måtte straks ind og kigge hos dig . Jeg ønsker selv at lave lidt kontraster i min have, så det er jo spændende at se hvad andre gør :-) smukt er det !
    Mange hilsner Gro

    SvarSlet