fredag den 11. marts 2011

Gruppebillede af mine violer


Så fik jeg taget et billede af mine nyindkøbte violer... Om en uges tid bliver de pottet over i langt større potter - de skal have meget plads. 9 inch, dvs. næsten 23 cm, anbefales. Men nu er de pottet, så de kan nydes :)

I øvrigt er det jo i denne weekend, der er Helleborusfestival hos Gartneriet Spiren. Jeg har ikke tid til at tage derover, men vil da slå et slag for de lidt anderledes Helleborus. Jeg nyder fx også, når de fremviser lidt særligt løv, som den på fotoet nedenfor. - Men det er måske mest for Helleborus-nørder.


Helle Nørby, som bl.a. laver belægningssten med blomster og insekter, er også at finde på Spiren. Til lejligheden har hun lavet sten med Helleborus og Galanthus/vintergæk som motiv. I min egen have har jeg motiver med bl.a. æbleblomster.

9 kommentarer:

  1. Tillykke med violerne! Håber du tager lidt billeder undervejs, så vi kan se, hvad de bliver til :-) Jeg er ikke kun pjattet med blomsterne på de "almindelige" violer, men også løvet synes jeg er skønt.

    SvarSlet
  2. Spændende med nye planter :O)
    Hold os endelig opdateret angående udviklingen af dine violer.

    SvarSlet
  3. Skønne violer. Måske skal du lave et mega violteater?

    Var på gartneriet Spiren sidste år, hvor også Claus holdt foredrag om helleborus. Du må nå derned en gang. Det er fantastisk at se så mange helleborus på én gang.

    SvarSlet
  4. @ Lene: Jeg har skam været der... Jeg lægger lige et par fotos på som nyt indlæg. jeg var der sidste år, da alle de 'udendørs' Helleborus blomstrede.

    Min mand er lige kommet hjem fra skiferie i dag - og han synes heldigvis også, violerne er fine. Mon ikke han så kan overtales til et fint teater? Der kan jo stå forskellige blomster i løbet af året, så det er jo ganske anvendeligt.

    SvarSlet
  5. Skønne violer. De bliver helt sikkert flotte i et violteater. Jeg glæder mig også til violerne i haven kommer. de er lidt sent på den i år ;-)

    Hilsen Ina

    SvarSlet
  6. Hejsa.
    Når engang jeg bliver millionær, skal jeg have en masse af de små belægningssten. Jeg er så begejstret for dem og har kigget på dem mange gange. Når de to teenagere er flyttet hjemmefra, kan det være .........
    God søndag
    Helga. idehaven

    SvarSlet
  7. "Hvis bare du tegner det, så skal jeg nok lave det." Tænk sig - det sagde han (min mand), da jeg nævnte, at jeg ønskede mig et planteteater. Er det ikke skønt! Så nu er det bare om at måle op og måle ud... Hvor dybe hylder? Hvor mange hylder? Hvor stor afstand mellem hylderne? Dér fik jeg lige lidt at tænke over...

    SvarSlet
  8. Uh, det lyder godt. Få nu hellere lavet et par stykker med det samme :)
    Og så kan vi måske få "opskriften"?

    SvarSlet
  9. Hej Marie-Louise og Helga, jeg opdager jo lige I taler om mine sten, så må jeg da lige blande mig:) Dejligt du synes om dem Helga! Og kommer tid kommer råd...til en lille investering. Held og lykke med både teenagerne og violerne.
    Mange hilsner fra Helle Nørby!

    SvarSlet