lørdag den 6. april 2013

Jeg har aet en blåmejse

 
Den så altså ligefrem ud til at nyde det! Altså, den blåmejse jeg aede i går.
 
 
Og den tog slet ikke notits af, at jeg fotograferede på livet løs med min iPhone. Forunderligt...
 
 
 
Herunder er der en lille video. Og som I kan se, så kunne den altså udmærket flyve.
 
Jeg beklager kvaliteten - men at filme med den ene hånd og ae en blåmejse med den anden var ikke lige forberedt! Jeg tog bare chancen.
 
 
 
 
Det skal lige siges, at jeg har fodret fuglene hele vinteren - og særligt i foderhuse, der hænger på vinduerne, så de er jo ret trygge ved mig efterhånden (der hænger fx et foderhus lige klods op ad mit skrivebord på kontoret).

God weekend til jer alle

19 kommentarer:

  1. Det var da alligevel utroligt!! Men hvilken sjov og hyggelig oplevelse... :o)

    SvarSlet
  2. Det må have været en fantastisk oplevelse. Den opfører sig jo næsten som en tamfugl.

    SvarSlet
  3. Fantastisk! Den er mere tam end mine undulater, og dem synes jeg da ellers nok at jeg har et ret nært forhold til. Jeg har blandt andet fodret dem dagligt og opholder mig også jævnligt ganske tæt på dem. Du må have et særligt talent. Tak for kigget!

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare sød - og smuk.
    Jeg elsker når man ser dem helt tæt på, så ser man alle detaljerne. Fjer, farver og øjne.... Jeg bliver helt opslugt af at kigge på dem.
    Nyd din dejlige lille ven.
    Fortsat god og hyggelig weekend.
    Knus Susan

    SvarSlet
  5. Fantastisk det kan lade sig gøre :-)

    SvarSlet
  6. Der er intet som den slags naturoplevelser! "Mine" musvitter kommer flyvende med det samme jeg åbner vinduet for at fodre. De har været tæt på at lande på min finger, men jeg har aldrig oplevet noget få fantastisk som din blåmejse.

    SvarSlet
  7. Du må altså være velsignet....nærmest en slags 'Jesus' ;O)

    SvarSlet
  8. Hehe, der må da være noget galt med den pipfugl. Instinktet skulle jo byde den at flygte. Jeg må dog sige, at du vist tog munden for fuld, da du ville tage helt om den. Det kan ingen fugle lide. Det er da helt forrygende.

    Jeg fodrer fugle hele året i haven, og har også været fristet til at købe den gennemsigtige foderdims til mine vinduer. Men jeg bor på toppen (2. sal) og er bange for, at den falder af vinduet. Tænk hvis den tilfældigvis ramte nogen i hovedet. Av. Det kunne ellers være hyggeligt at få besøg af de små lige uden for vinduet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tog om fuglen for at bevise, at den rent faktisk KUNNE flyve. Jeg havde min første kontakt med den lige uden for min dør, og jeg troede, den netop ikke kunne flyve. Derfor ville jeg løfte den ind i foderhuset, så den ikke lige blev ædt af en kat - men så fløj den op på foderhuset i bedet. Og så var det, jeg fandt iPhonen frem og filmede... Og tog om fuglen, så det også var med på filmen, at den kunne flyve.

      Jeg har aldrig været ude for, at foderhuset faldt af vinduet - men det er da godt, du tænker på det! Man kan faktisk også få foderhuse, der monteres på en arm på vinduet, så man kan svinge huset væk, når vinduet åbnes, men ellers have det helt tæt på :) Og jeg kan naturligvis skaffe den til dig, hvis det skulle være ;) http://wildlifegarden.se/svangarm.html

      Slet
    2. Svingarmen er smart, men jeg vil ikke kunne fastgøre den. Vil alligevel overveje den model du har. Jeg kan sætte den op på et vindue i en karnap. I tilfælde af at den ryger ned, fanger tagrenden den forhåbentligt. Må lige tænke over det.

      Slet
  9. Hvilken fantastisk oplevelse!! Jeg har aldrig set noget lignende, men tror nu nærmest også, at der må dog være noget galt med den lille mejse.
    Det gik i hvert fald ikke i min have, hvor jeg skal være heldig hvis jeg kan snige mig så tæt på, at jeg kan få nogle gode fotos. Her blive de også fodret hele året rundt.
    Du må jo være en 'fuglehvisker':-)

    SvarSlet
  10. Jeg er lige så imponeret som de andre, det troede jeg ikke kunne lade sig gøre. Flot billede.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  11. Det må du dele med flere, det er simpelthen så fantastisk Marie-Louise! Jeg deler på min FB, for det er en sjælden oplevelse, så flere kan se din søde film!

    SvarSlet
  12. Sådan en oplevelse tror jeg ikke der er ret mange der får.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  13. Hvor er den sød. Skøn oplevelse :-)

    SvarSlet
  14. Jamen hold da op en fantastisk oplevelse ......det er sørme da ikke alle forundt at optjene den tillid :0) Måske er det en haveven for livet du har fået dig der ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  15. Very nice Pictures...i need this...
    Greets Erwin

    SvarSlet